11.12.11

Home, sweet home... ?!

Ce?! Face parte dintr-o replica din filmele americane, nu? Voi cand spuneti "acasa", la ce anume va referiti? La Romania? La Bucuresti? La Brasov? Eu nu... eu ma refer la apartamentul din blocul de pe strada in care am crescut, adica la parinti acasa. In fine... Din diverse motive, nu prea mai stau cu ai mei de cand am terminat liceul, adica din 2005... Am avut diverse perioade masurate in luni cand am stat acasa, in rest, pe ici pe colo... Bani de casa in Romanika nu am inca, insa un loc cu internet, pat si mancare va fi mereu disponibil pentru mine. Bun, eu ca eu, ca am aceste lucruri... dar altii care n-au unde dormi si poate nu au avut niciodata un pat sau un acoperis? Aceia ce fac? Vor fi in continuare copiii strazii???
Vor fi nevoiti sa respecte in continuare acelasi regim? Si nu ma refer la un regim alimentar desi cu siguranta il fac, ci doar la viata amarata pe care o au... 
Voi credeti ca ajungand asa (ca si copilul din imagine) veti rezista? Veti supravietui? Veti avea ceva de undeva? Veti avea cui sa cereti si sa vi se dea fara nicio problema? NU! Asta ma gandeam si eu. Veti avea nimic din nimic si veti incepe sa va plangeti de mila. Multi spun ca nu e vina lor pentru ceea ce se intampla in Romania in zilele de astazi... Nu direct! Da... indirect e vina lor, a parintilor lor, a bunicilor si asa mai departe. Am ajuns la concluzia ca un pastor face in asa fel incat oile sale sa mearga prin locuri dorite si stiute de el. Vacile au aceeasi soarta. Caii sunt manati si inhamati la faitoane pentru munca fizica. Bine, dragii mei, acestea sunt animale, nu au fost inzestrate cu o inteligenta nativa si nici nu au dobandit vreuna in timpul vietii lor. Dar oamenii? Oamenii care pot face atatea si care si-au castigat dreptul la libera exprimare? Oamenii care au dreptul sa-si aleaga conducatorii? Oamenii care pot face revolte de sa sara totul in aer? Oamenii care au creat atatea nu pot face nimic? Se pare ca nu... In Romania, oamenii (majoritatea) sunt inca dobitoace. Probabil asteapta sa dobandeasca un soi de inteligenta pentru a straluci... OAMENII nu mai traiesc in Romania. Celor care nu au calatorit inafara le recomand Germania, Franta, chiar si Ungaria. Nu mai zic de Austria. 

Ganditi, oameni buni! Faza asta cu copilul din canal e doar una din miile de probleme grave cu care se confrunta tara asta de mai bine de un deceniu. Vreau ca la urmatoarele alegeri prezidentiale sa vina cineva care sa nu apartina unui partid politic, care sa candideze ca om normal pentru a fi presedinte, dar sa fie destept, nu hot! Sa fie incisiv, nu prost! Sa fie carismatic, nu sarlatan! Sa fie apreciat, nu laudat din obligatie! Sa fie Stefan cel Mare imbracat la costum, in plm...! Asta-i! Oricum, banii aduc fericirea si sunt de acord cu acest lucru, insa lacomia oamenilor nu o sa ii faca niciodata bogati asa cum si-au dorit... Promotiile la tigai au navalit Romania ca un val tsunami, fasolea cu carnatii miroase in orice oras mai mare din cand in cand...
Prostia pluteste in aer si imbolnaveste, iar omul prost si indobitocit la varsta a doua din Romania de azi e la fel ca un bolnav de cancer: pe moarte, insa nu a intregului organism ci a creierului si a opiniei!
Am spus de varsta a doua pentru ca m-am referit la cei care au prins revolutia cand aveau 20 de ani... Insa, pentru cei ca voi, dracani de liceu si de facultate , care au totul pus la dispozitie, internet de mare viteza, nimic pentru a va documenta nu e greu! Mult succes in viata! Daca ajungeti boschetari, va meritati soarta! N-aveti decat sa fiti fututi in cur cu ora pe-o bucata de paine si sa va traiti viata de cacat de pe o zi pe alta... Si-atunci va veti aminti ca ati citit aceste randuri. Prieteni, trezirea! Nu mai sunt apartamente la vanzare la 200.000 de lei timp de 20 de ani... Nu mai sunt joburi de tot felul din care iti poti permite 2 concedii pe an... Azi, in Romania, daca nu esti destept si cultivat incat sa o poti demonstra, la un moment dat tot de foame vei muri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza acest subiect doar daca ai habar despre ce vorbesti